onsdag 17 mars 2010

P.O.P på tradera

Jag har fyndat två plagg till dottern inför i vår/sommar.
1.En Vind/fleece jacka som inte riktigt uppfyllde förväntningarna. Enligt beskrivningen var den i 'Fint skick!' och bara LITE noppig. Men den var ganska sliten (men hel) o väldigt noppig. Dessutom var den inte tvättad.. hur vet jag det? Jo, för den var skitig..
Nu har jag kört med nopp-maskinen på den o även tvättat den, slängde även in en skvätt 'Vanish' (som är TOPPEN) för att få den så ren som möjligt. Nu får jag vänta tills den e torr o se om den är lite finare.
Detta är bilden som köparen lagt upp. Ser ju ut att vara i fint skick eller hur? Därför vart jag så snopen när jag öppnade paketet.
Aja.. köpte den för runt 80:- (inkl frakt).

2. En jeans klänning. Jag är lite svag för baby-jeans plagg. Även hängsleklänningar.. så självklart budade jag på denna. Hoppas nu att den uppfyller förväntningarna. Enligt beskrivningen ska den vara HELT OANVÄND! Jag vann den för 61:- (+24:- i frakt =85:-)


Båda plaggen är 'Polarn o Pyret'/P.O.P.. jag har iaf varit väldigt nöjd med alla andra P.O.P kläder dottern använt. Dom brukar vara lite större i storleken.. vilket verkar gälla generellt för alla märkes barnkläder. H&M, Kappahl o Lindex upplever jag som mindre i storlekarna.

Inga kommentarer: