torsdag 22 mars 2012

Barnens vår

Oj, oj, oj vilken eftermiddag det blev här. Alexandra ramlade när hon promenerade runt lekplatsen. Hon bet sej i läppen och igenom, så det är hål fram nedanför läppen också. Därför åkte i in till akuten, mest för att veta om det var något dom gör åt eller inte. Som tur var kollade en sköterska på henne på direkten och sa att det kommer vara bra om ett par dagar. *puh* Våra middagsplaner ändrades lite där.. hehe. Lekstunden i det härliga vårvädret också.
Josefine i POP vindfleece (från vårkollektionen 2011), skalbyxor (inget speciellt
märke),  apmössa uppsydd av en kompis.  Jag kan hojta till när hon börjar sy igen.

Alexandra i POP skaloverall (oxå från vårkollektionen 2011),
fleecetröjan som sticker fram är ärvd från Josefine och mössan är från ME&I.
Cecilia Blankens  Puggy/Pugs kollekion, från hösten 2010 har jag för mej).

Vad har ni för kläder på era barn sånna här fina lite varmare vårdagar? Här kör vi på skalkläder och vindfleece/fleece.
Än så länge kan Alexandra ha sin skaloverall från Polarn och Pyret, POP, som jag fyndade på Tradera i höstas. Sen kommer hon ta över Josefines röda Didriksons skaljacka och få ett par nya KAX skalbyxor från Kappahl (är tanken). Under hade hon vanliga kläder och en fleecetröja. Josefine hade sina skalkläder som hon fått av min moster och en vindfleece jacka från POP, som jag fyndade på rean förra våren/sommaren.
Jag tycker verkligen den är helt OUTSTANDING och tänkte köpa en till Alexandra också, får se om det blir till dagis starten eller om vi klarar att vänta fram till rean. Vantar behöver dom ju inte, men mössa, där har vi ett gäng att välja mellan, men det blir ju en tunnare variant än vintermössan.

Inga kommentarer: